رفتار و آگاهی کودک چگونه به هم مرتبط هستند

تجربیات و روابط اولیه نوزادان، مغز آنها را تحریک می کند و نحوه دیدن و واکنش آنها به جهان را شکل می دهد. همانطور که آگاهی کودک شما از جهان از طریق این تجربیات افزایش می یابد، کودک شما رشد می کند و می آموزد، و شما تغییرات زیادی در رفتار خواهید دید.

کودک شما به زودی یاد می گیرد که شما را از دیگران متمایز کند. رابطه کودک شما با شما و سایر مراقبان اصلی، اصلی ترین روشی است که کودک شما درباره جهان و نحوه واکنش به آن یاد می گیرد. و کودک شما با تماشای شما چیزهای زیادی در مورد نحوه رفتار کردن یاد خواهد گرفت.

چه چیزی کودک شما را خوشحال می کند

کودک شما وابستگی قوی به مهم ترین افراد دنیای خود پیدا می کند. اینها کسانی هستند که به آنها احساس دوست داشتن، امنیت می دهند. اگر شما یا همسرتان بیشتر اوقات از کودک خود مراقبت می کنید، به احتمال زیاد کودک شما یکی یا هر دوی شما را به بقیه ترجیح می دهد.

به همین ترتیب، کودک شما ممکن است یک اسباب بازی را خیلی بیشتر از بقیه دوست داشته باشد.

بنابراین بازی با اسباب بازی های مورد علاقه و بودن با افراد مورد علاقه کودک شما را خوشحال می کند و شما این را در رفتار کودک خود خواهید دید. هنگامی که کودک شما خوشحال است، ممکن است لبخند بزند و صداهای شادی در بیاورد. کودک شما حتی ممکن است با دیدن افراد مورد علاقه خود دست تکان دهد یا دست بزند.

چه چیزی کودک شما را مضطرب می کند

ممکن است کودک شما از چیزهای خاصی مانند حمام بترسد . و همانطور که کودک شما یاد می گیرد که از زندگی چه انتظاری داشته باشد، موارد غیرمنتظره ممکن است واقعا او را ناراحت کند. به عنوان مثال، ممکن است کودک شما از افرادی که نمی شناسد می ترسد یا از اطرافیان افرادی که مهم یا آشنا نیستند مضطرب یا ناراحت هستند.

همچنین، هنگامی که کودک شما بفهمد شما فردی جدا هستید، ممکن است هنگام رفتن شما ناراحت شود یا گریه کند ، زیرا نمی داند که شما برمی گردید.

ترس از غریبه ها و اضطراب جدایی بسیار رایج است و معمولاً در اوایل کودکی به تدریج از بین می رود.

آنچه به کودک شما علاقه دارد

خیلی چیزها برای کودک شما جالب است. این به این دلیل است که کودک شما چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد جهان دارد .

کودک شما شروع به آزمایش با اشیا می کند تا ببیند برای چه چیزی هستند. این ممکن است شامل انداختن گوشی در ظرف آب گربه یا انداختن کاسه قند روی فرش باشد. احتمالاً همه چیز به دهان کودک شما نیز ختم می شود، زیرا نوزادان اینگونه دوست دارند اشیا را کشف کنند. همچنین ممکن است کودک شما کارهایی مانند گاز گرفتن، نیشگون گرفتن یا کشیدن مو را انجام دهد تا بفهمد چه اتفاقی می افتد.

حدود 6 تا 12 ماهگی زمان خوبی برای شروع به تعیین محدودیت های ملایم برای تشکیل پایه   آموزش رفتار مثبت به فرزندتان در آینده است. به عنوان مثال، اگر کودک شما خیلی به فر نزدیک شود، می توانید بگویید: "نه، فر داغ است". سپس نوزاد خود را بردارید و به یک منطقه امن منتقل کنید.

کودک شما خطر را درک نمی کند، بنابراین مهم است که یک محیط خانه امن ایجاد کنید ، به خصوص زمانی که کودک شروع به حرکت می کند. به عنوان مثال، ممکن است بهتر باشد از یک دروازه یا روش دیگری برای دور نگه داشتن کودک خود از آشپزخانه و دور از سطوح داغ پخت و پز استفاده کنید.