رویکرد مثبت به مدیریت رفتار: معنای آن چیست

مدیریت رفتار در مورد هدایت رفتار فرزند شما به سمت شیوه های مناسب رفتار است.

یک رویکرد مثبت و سازنده بهترین راه برای رفتار کودک شما است. این به این معنی است که وقتی فرزندتان خوب رفتار می کند، به جای تنبیه کردن فرزندتان وقتی کاری را انجام می دهد که شما دوست ندارید، توجه کنید.

کودکان می توانند در مراحل مختلف و در موقعیت های خاص به شیوه های چالش برانگیز رفتار کنند. بنابراین تلاش برای درک رفتار کودک گام مهمی در تشویق رفتار مثبت است. وقتی متوجه شدید که پشت رفتار فرزندتان چه چیزی نهفته است، می‌توانید راهبردی را انتخاب کنید که به خوبی با رفتار او مطابقت داشته باشد.

و اگر همزمان با ایجاد روابط قوی خانوادگی از استراتژی‌های رفتار مثبت استفاده کنید ، در راه کمک به فرزندتان در یادگیری رفتار مناسب هستید.

درک: اولین گام

اگر بتوانید درک کنید که چرا فرزندتان به شیوه‌ای خاص رفتار می‌کند، می‌توانید بهترین واکنش را پیدا کنید. بنابراین قبل از اینکه استراتژی های مدیریت رفتار را انتخاب کنید، بهتر است چند نکته را بررسی کنید.

انتخاب استراتژی های مدیریت رفتار که برای شما مناسب است

برخی از استراتژی های رفتار برای فرزند، خانواده و موقعیت شما بهتر از سایرین کار می کنند. ممکن است لازم باشد چند استراتژی رفتار متفاوت را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی با سن و مرحله فرزندتان و شرایط خانوادگی شما مطابقت دارد. احتمالاً باید از این استراتژی ها نیز به صورت ترکیبی استفاده کنید.

 خانوادگی و مدیریت رفتار

استراتژی‌های مدیریت رفتار مثبت زمانی بهترین کار را انجام می‌دهند که زمان و تلاش خود را برای ایجاد فضای مثبت در خانه و تقویت روابط خانوادگی خود با محبت و ارتباط اختصاص دهید.

روابط خوب خانوادگی به فرزند شما کمک می کند احساس امنیت و دوست داشتن داشته باشد. این چیزی است که کودکان برای رشد، رشد و یادگیری، از جمله یادگیری در مورد رفتار، به آن نیاز دارند