صرف نظر از کشور شما یا از کجا مهاجرت می کنید، مهاجرت به کانادا به عنوان معلم یا هر حرفه ای می تواند یک فرآیند بسیار طولانی و طاقت فرسا باشد - به خصوص با توجه به اینکه کارگران ماهر و غیر ماهر از بسیاری از کشورها در سال 2022 به طور فزاینده ای به کانادا علاقه مند می شوند. بسته به انگیزه درخواست شهروندی، برخی ممکن است دوره انتظار کمی کوتاهتر از دیگران داشته باشند.

کارگران ماهر فدرال (FSW) برای یک کشور ارزش بیشتری دارند و بنابراین از اولویت بالاتری برخوردارند، به ویژه در صنایع مقاوم در برابر رکود. به عنوان مثال، پزشکان، دندانپزشکان و معلمان حرفه هایی هستند که همیشه ضروری و مورد نیاز خواهند بود. خبر خوب برای معلمانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند.

دولت‌های استانی و منطقه‌ای سیستم‌های آموزشی خود را اداره می‌کنند و مسئول تنظیم مقررات برای مشاغل آموزشی در کانادا هستند. قوانین در سراسر کشور یکسان است، اما با برخی تفاوت های محلی.

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا به عنوان معلم
اولین قدم برای مهاجرت به کانادا به عنوان معلم با یک ارزیابی ساده شروع می شود. اگر آماده پذیرش درخواست خود هستید، با یک وکیل مهاجرت که در زمینه مهاجرت به کانادا تخصص دارد تماس بگیرید. اکثر وکلا مشاوره های بسیار مقرون به صرفه یا حتی رایگان را فقط برای گوش دادن به وضعیت شما ارائه می دهند.

زمانی که مشاوره مثبت باشد، وکیل در مورد هزینه خدمات خود صحبت خواهد کرد. سپس او دقیقاً توضیح می دهد که چقدر می تواند کل فرآیند را برای شما آسان تر کند.

عوامل انتخاب برای FSW و تایید برای معلمان

  • بالاترین سطح تحصیلات تکمیل شده؛ ترجیحا بالاتر از دیپلم دبیرستان
  • تجربه کاری حداقل یک سال کار کامل را نشان می دهد که در یکی از دسته بندی های شغلی زیر قرار می گیرد: مدیریتی، حرفه ای، یا فنی/ماهر.
  • مسلط به فرانسوی و/یا انگلیسی (هر دو در کانادا صحبت می شود)
  • سنی که در حال حاضر هستید
  • سازگاری کلی (معمولاً از طریق آزمون ارزیابی آزمایش می شود)
  • وضعیت فعلی شغل (یا پیشنهاد)
  • مدرک لیسانس در آموزش و پرورش و گواهی استانی برای مشاغل آموزشی در کانادا مورد نیاز است.

به شدت توصیه می شود در صورت امکان قبل از ورود به کانادا شروع کنید زیرا اخذ گواهینامه می تواند روند کندی داشته باشد.

عوامل دیگری برای ارزیابی واجد شرایط بودن برای مشاغل آموزشی در کانادا در نظر گرفته می شود. چنین مواردی شامل:

  • جدیدترین تجربه تدریس
  • آشنایی با فرهنگ و برنامه درسی سیستم آموزشی کانادا
  • تناسب اندام برای آموزش، از جمله مرجع شخصیت و بررسی موفق سابقه کیفری.

همچنین ممکن است نیاز به تدریس دانش آموز تحت نظارت باشد. در کانادا برای واجد شرایط بودن در مشاغل آموزشی ثانویه، توصیه می شود که یک رشته اصلی را در یک موضوع قابل تدریس تکمیل کنید و یک رشته فرعی را در یک موضوع قابل تدریس دیگر تکمیل کنید. اینها شامل تجارت، علوم، زبان ها و مطالعات اجتماعی است.